janwillemenlouise2015.reismee.nl

The day

Hey allemaal,

Nou inmiddels zijn we aangekomen in the USA maar laten we bij het begin beginnen.

Zaterdag avond wou ik nog even een blogje plaatsen maar de site lag eruit

Cry
dus helaas ging dat niet meer lukken. Dus eerst dat verslagje maar even.

De hele week waren we eigenlijk al spullen bij elkaar aan het pakken wat we niet moesten vergeten. De koffers waren inmiddels al van zolder gehaald en konden dus gevuld worden. We hadden besloten om de koffers half half in te pakken zodat als 1 van onze koffers kwijt zou raken we allebei wel kleding enzo hadden. In ieder geval voor de eerste dagen. Zaterdag hebben we uiteindelijk de koffers definitief ingepakt en kwam uiteindelijk op een gewicht van 22,5 kilo en 21 kilo van onze koffers.

S'morgens nog even een paar boodschappen gedaan omdat we natuurlijk zaterdag nog moesten eten. En we wouden een paar broodjes meenemen voor in het vliegtuig. S'middags nog even gezellig koffie gedronken met mijn ouders en schoonvader zodat we die in ieder geval voor we op vakantie gingen nog even hadden gezien. Al hoewel mijn ouders ons natuurlijk zondag we zouden brengen maar goed we even gezellig zo met zijn allen. Zaterdag avond lekker rustig op de bank gezeten beetje tv gekeken en uiteindelijk om half 12 toch maar naar bed gegaan. Aan de ene kant denk je we gaan laat naar bed want dan slaap je misschien nog in het vliegtuig aan de andere kant denk je we kunnen beter niet te gek doen want je hebt zondag wel een erg lange dag.

Maar goed zo gezegt zo gedaan toch om half 12 naar bed gegaan en het wekkertje op 5 uur gezet. Pa en ma zouden hier rond half 6 kwart voor 6 zijn dus dat moest lukken. Maar goed de meeste van jullie kennen mij wel en weten dat ik op zo'n ochtend erg chaotisch ben en denk dat ik van alles vergeet deze keer was dus ook geen uitzondering

Embarassed

Uiteindelijk waren we rond kwart over 7 op Schiphol en onze vlucht stond nog steeds netjes op tijd gepland. We hebben eerst ingecheckt zodat we de koffers kwijt waren en alleen de handbagage nog bij ons hadden en daarna nog even gezellig koffie gedronken met zijn allen. Tegen kwart voor 9 door de douna gegaan en toen kwamen we er achter dat heel Schiphol op zijn kop stond en we dus nog moesten haasten om op tijd te komen. Want je moet vlak voor het boarden nog door de bodyscan enzo en nu moesten we voor de bodyscan ook nog even bij iemand komen aan een tafel om vragen te beantwoorden over je bagage

Undecided
. Maar goed net op tijd zaten ook wij in het vliegtuig. De keer vlogen we met United Airlines een Amerikaanse maatschappij. Nog even afwachten hoe de terug vlucht gaat maar tot nu toe niet mijn favoriete maatschappij. We vlogen met een sterk veroudert toestel en voor ons gevoel had je hier nog minder ruimte als bij de andere maatschappijen. Ook kon je niet zelf kiezen wat voor film je wou kijken maar er werden 6 films gedraait en daar moest je het mee doen. Je kon erg slecht het geluid horen door het lawaai van het vliegtuig dus dat was eigenlijk ook niks. Maar goed de tijd maar doden met een tijdschrift lezen, beetje om je heen kijken, wat proberen te slapen en naar buiten kijken (als je ergens anders over vloog dan over de oceaan
Wink
). De enige fijne bijkomstigheid vandaag was dat onze vlucht i.p.v. 9 uur en 20 minuten maar 8 uur zou duren. Dus we kwamen al rond 12 uur aan in Chicago. En tegen kwart voor 1 stonden we al buiten. De douane was appeltje eitje en de koffers waren er snel. We hadden dit keer kaas, pindakaas en hagelslag meegenomen dus dachten dat we dit moesten aantonen maar nee hoor we konden zo doorlopen.

Buiten de taxi gepakt naar ons hotel het Essex inn in het centrum van Chicago en dit was een ritje van ongeveer 20 minuten a een half uur en 40 dollar lichter stonden wij bij ons hotel. Het was erg druk met inchecken (kwamen mensen tegen die bij ons in het vliegtuig zaten) maar konden gelukkig gelijk al naar onze kamer. Hadden gedacht dat dit nog niet zou kunnen maar was wel erg fijn. De kamer is verouderd maar wel aardig schoon en netjes. De mensen beneden erg vriendelijk en behulpzaam.

Na onze spullen naar boven te hebben gebracht (onze kamer is op de 6e verdieping) even rustig aan gedaan en daarna hup de stad in. We hebben heerlijk gewandeld in het zonnetje en de jas kon lekker uit. Het was rond de 18 graden dus heerlijk vertoeven.

We zijn richting Millenium park gelopen en daar heerlijk genoten van alle mooie dingen.

Onderweg zag je op sommige plekken nog restanten van de vele sneeuw die er gevallen is in de voorgaande weken. En we hebben onze ogen uitgekeken hier bij het zien van alle enorme hoge gebouwen. Wat is dit een mooie stad!! Helaas zijn we hier maar anderhalve dag maar helaas kunnen we lang niet alles zien maar proberen zoveel mogelijk te genieten. Onder het wandelen kwamen we nog langs mijn favo winkel dus effe binnen weesten kijken maar nog niks gekocht hoor haha.

Het is nu inmiddels bijna 7 uur hier in Chicago (bijna 1 uur snachts in Nederland) en we zitten nu lekker op onze hotelkamer. Even een filmpje te kijken, foto's te bekijken die we gemaakt hebben en ik Louise ben het weblog aan het maken. We proberen het nog een poosje te rekken voor we gaan slapen omdat je anders morgen ochtend zo vroeg wakker bent maar we zien het wel.

Vanuit deze mooie stad zeggen wij weltrusten en tot het volgende weblog.

Groetjes Louise & Jan Willem

Jan Remmelswaal & Mariska Koot

Hoi Jan Willem en Louise :-)
Even een berichtje van ons vanuit Williams.
Zaterdagochtend zijn we vroeg vertrokken vanuit Strassburg richting de Rocky Mountains.
Ik heb die nacht slecht geslapen, denkend aan die lunatic naast ons en de reis die zou komen maar ik moet zeggen dat de rit me door de Rocky Mountains allezins is meegevallen en dat ik hem zelfs mooi vond (natuurlijk wel een paar enge stukjes maar niet zoals ik me de weg had voorgesteld).
Aangekomen in Moab zijn we gelijk naar de Koa camping doorgereden en wat je schreef is waar. Het dorpje zag er heel gezellig uit maar we waren gaar van de reis en zijn daarom maar met een drankje op de camping neergestreken. We hadden geen zin meer om terug te rijden naar het centrum. De volgende ochtend zijn we vroeg richting Arches gereden. Wat was het daar druk om 08.00 uur 's ochtends al een hele lange rij!! Na Arches zijn we naar Monument Valley gereden. Wat een natuurschoon. Helaas mogen er alleen geen RV's meer over het terrein, daar was ik toch wel een beetje van uit gegaan dus een kleine teleurstelling. Na Monument Valley doorgereden naar Page. Mochten jullie hier ook naar toe willen, let dan op het tijdsverschil. Daar scheelt de tijd met Nederlan 8 uur i.p.v. 7 uur. Wij hadden een Antelope Canyon Tour om 8 uur vanochtend geboekt en moesten ons al om 7.20 uur melden. De latere tours waren allemaal al volgeboekt maar hoe meer zonneschijn er is hoe mooier. Wederom een kort nachtje dus :-( Na de tour zijn we naar Horse Shoe Bend gereden. Ligt vlakbij en was echt adembenemend mooi. Flesje water mee en niet te dicht op de rand gaan staan, dan is het echt genieten. Hierna hebben we de keuze gemaakt om Bryce en Zion over te slaan en door te rijden naar Williams. Morgenochtend gaan we via de Route 66 vanuit Williams naar de Grand Canyon rijden na eerst het Imax Theater te hebben bezocht. We hebben nu de verwarming aan staan in de camper aangezien de campingeigenaar vertelde dat het gaat vriezen en we willen geen kapotte leidingen. Ik las dat bij jullie de verwarming niet helemaal lekker gaat, bij ons lekt het voortdurend in het gootsteenkastje en het is nog niet gelukt om dit te verhelpen. Ik moest vandaag wel lachen om te zien dat Los Angeles op ruim 450 miles vann Williams af ligt. Wij moeten daar de camper inleveren maar hebben nog een goede 2000 miles te gaan terwijl we er zo dicht bij zitten. Na de Grand Canyon gaan we via de Route 66 naar Las Vegas, dan naar Death Valley, vervolgens naar Yosemithe, San Fransisco en Los Angeles. Ik ben helaas nog niet aan je boekjes toegekomen ;-) Ben benieuwd waar jullie nu zijn en hoe het jullie vergaat. Groetjes van ons en doe voorzichtig, Jan & Mariska.