janwillemenlouise2015.reismee.nl

Dag 3 Camper ophalen

Hallootjes,

Zo inmiddels zitten we in de camper.

Vanmorgen zijn we om 5 uur opgestaan en snel naar de Mc Donalds gelopen voor een ontbijtje maar dat is niet voor herhaling vatbaar, getsie echt niks aan. Gisteravond tot laat nog bezig geweest met het weblog maken de koffers klaar maken voor de volgende dag en de papieren door te nemen die we vandaag hebben ontvangen aan de balie over het ophalen van de camper. Dus het was een kort nachtje.

De bus had vertraging dus uiteindelijk vertrokken we pas rond half 7. De bus (een grote touringcar) zat ook helemaal strak vol. Er reed zelfs nog een tweede bus achteraan. Dus er stond ons nog wat te wachten bij het ophalen. Rond half 11 waren we er, hier ging de tijd ook een uur vooruit. Iedereen uitstappen zijn eigen koffers opzoeken en deze naast een tent zetten om ze straks in je eigen camper te kunnen zetten. Maar allemachtig wat was het hier koud. Een hele vieze gure wind maakte het helemaal compleet. Waar we gister nog in onze zomerjas in Chicago liepen dachten we vandaag hadden we onze sjaal en muts maar uit de koffer gehaald. Maar goed allemaal in de rij voor de juiste papieren en toen naar binnen. Machtig wat een chaos was het binnen, Amerikanen staan er niet om bekend om goed te kunnen organiseren maar dit sloeg alles haha. Maar oke in de rij voor het tekenen van het definitieve contract kopie van je rijbewijs en creditcard en ze stellen gelijk even een borg in van $1000 dollar in voor het geval je schade maakt. Daarna door naar de camper voor een uitleg waar alles voor is en waar je op moet letten. Inmiddels hadden wij onze “echte” camper al gevonden. Eerst vonden we er eentje met het goede nummer en schrokken ons een hoedje maar hier stond gelukkig een andere letter voor haha. Daarna de onze gevonden en ik (Louise) schrok me nog een hoedje maar Jw stond er met een brede glimlach op zijn gezicht. Onze camper een middenklasser met een slideout waardoor je binnen in meer ruimte krijgt. Allemaal erg netjes en toen we vertrokken stond er nog maar 30 mijl op de teller.

Eerst hebben we boodschappen gedaan bij de WalMart in Elkhart en daar op de parkeerplaats een broodje gegeten in ons eigen huisje. En toen op pad naar Joliet (Illinois) voor onze eerste camping. Dit is het Hollywood hotel, casino en rv park. We hadden lekker een Full Hookup gereserveerd maar hier aangekomen bleek dit toch anders te zijn. Omdat het nog vrij koud is kun je nog geen water aansluiten en als je naar het toilet moet kun je helemaal naar het hotel toe lopen. Het voordeel is wel dat je s’morgens in het hotel mee kunt ontbijten en er voor de avond mogelijkheid is om in het casino te eten. Dit hebben we dus ook gedaan. We hebben bij de Sportsbar gezeten en jw heeft lekker een steak gegeten en ik ceasar salade. Lekker gegeten!!!

Nu zitten we in ons huisje en vinden het mooi geweest voor vandaag. We zitten allebei alweer in onze oogjes te wrijven en het is inmiddels ook alweer 10 uur. Dus we lopen zo nog even naar het hotel en dan lekker onder de wol. Het is nu best koud maar gelukkig doet de kachel het goed in de camper.

Vandaag hebben we in totaal 147 mijl gereden wat neer komt op 235 km.

Groetjes van ons

PS de foto’s van de camper volgen nog

Laughing

renate

Wat een belevenis weer! Ziet er allemaal heel mooi uit. Ben benieuwd naar die camper ????goede reis! En veel plezier

renate

Hey wat leuk om jullie weer te volgen. Veel plezier! Ben benieuwd naar de camper????

Hans en Betsie

Nou dat wordt dus iets meer dan een paar tellen om de camper te zien. Maar aan je omschrijving te merken zit dat wel goed. Heb je ook al achter het stuur gezeten Louise? Op naar warmere oorden nu?? Fijne tijd samen. Groetjes