janwillemenlouise2015.reismee.nl

Dag 7 Strasburg naar Grand Junction

Hey allemaal,

Ja ja de 7e dag alweer. Wat gaat de tijd toch hard. Maar wij hebben het hier goed naar ons zin hoor.

Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan. Afgelopen nacht beide niet zo goed geslapen. Camping lag vlak aan de snelweg en de verwarming maakte een raar geluid als hij op temperatuur was. Maar goed hopen dat het vannacht beter is.

Tegen 9 uur zijn we op pad gegaan. Eerst even tanken en weer 80 dollar armer hihi. Maar goed we klagen niet gemiddeld kost hier een gallon (3,78 ltr) benzine rond de $2,50 dus dat is een stuk beter als in Nederland tanken met de auto.

We zijn daarna naar Aurora (buitenwijk van Denver) gereden om daar even naar een winkelcentrum te gaan. Er zat een Disney Store en die wou ik natuurlijk even zien. Maar winkelcentrum was niks aan dus zo weer weg. Daarna nog even naar een ander winkelcentrum gereden op aanraden van de dame die ons gister serveerde in het restaurant waar we zo lekker hebben gegeten. Maar dit kon ons ook niet echt bekoren dus navigatie ingesteld op de camping in Grand Junction want dat was ook nog een hele trip. Het zou een trip worden van dik 4 en een half uur. Dus op pad navigatie vond het leuk om ons eerst dwars door Denver heen te sturen. De Rocky Mountains kwamen al in zicht. Jeetje wat een sneeuw lag er op de toppen zoals we al vanuit de verte konden zien.

We reden heuvel op heuvel af wat een route zeg!! Echt fantastisch!!!! We gingen hoger en hoger. Onderweg even gestopt om wat te eten en weer verder. Het hoogste punt want we hebben gezien was 10.662ft wat neer komt op 3198m hoog. Maar echt een super uitzicht onderweg. Er waren helaas weinig viewpoints waar je even kon stoppen. Wel hebben we onderweg nog buffels gezien. En hoe hoger we kwamen hoe meer sneeuw er langs de weg lag en op de bergen.

Op het hoogste punt nog wel een mooi viewpoint gevonden van waar we uitzicht hadden op een groot bevroren meer. Heel bijzonder.

Uiteindelijk kwamen we om 7 uur aan op de Koa camping Grand Junction. Gelukkig kun je daar na openingsuren ook zelf inchecken en dan s’morgens voor je vertrekt betalen of geld in de envelop doen en die in de brievenbus stoppen. Het scheelde ook wel wat geld als je later aankomt dus wij zeiden voor de grap dat we dat vaker gaan doen haha.

We hebben nog even lekker buiten gezeten maar het koelde helaas wel redelijk snel af dus maar naar binnen gegaan. Nog even een broodje gegeten en wat gedronken en toen waren we het zat.

Vandaag hebben we 314 mijl gereden wat neer komt op 503 km.

Groetjes Jan Willem & Louise