janwillemenlouise2015.reismee.nl

Dag 9 Moab

Hallo allemaal,

Zo we hebben een lekker dagje gehad vandaag. Vanmorgen ging om 7 uur het wekkertje en na een ontbijtje en broodjes gesmeerd te hebben voor onderweg zijn we op pad gegaan met ons monster van vandaag. Hij is wel groot hoor!!

Ze hadden ons een tip gegeven voor een mooie route en besloten deze te gaan rijden. Hij zou ongeveer tussen 4 en 6 uur duren dus we waren benieuwd. Het eerste stuk was over de gewone weg en op een gegeven moment moesten we een bepaalde afslag nemen. Nou dat hebben we geweten ook haha. Dat was gelijk echt off road.

Je werd helemaal door elkaar geslingerd. Maar het was een erg mooie route. Ik had gehoopt wat meer wilde dieren te zien maar verder als een konijn en een kangoeroe muis zijn we niet gekomen. En van de laatste niet eens een foto kunnen maken want die zijn zo verschrikkelijk snel.

Het tweede deel van de route zou een stuk door Canyonlands National Park gaan dus hier hebben we gelijk een parkenpas aangeschaft. Deze pas geeft je een jaar lang toegang tot alle parken in Amerika. Hij kost $80 dollar maar gemiddeld kost de entree tot een park $25 dollar dus met 4 parken heb je hem er zo uit. Hoeveel parken wij gaan bezoeken weten we nog niet maar goed het geld komt ook ten goede van de parken. Toen we in Cayonlands waren eerst maar even langs het visitor center gereden. Even horen of er bijzonderheden zijn e.d. Maar alle wegen waren open dus we konden alles zien. We hebben ervoor gekozen om deze kant van het park ook gelijk te bezoeken voor we het tweede deel van ons off road avontuur zouden beginnen.

We hebben lekker de route door het park gereden en bij de meeste viewpoint gestopt om te genieten van het uitzicht. Ik heb vandaag ook gereden alleen niet de zware off road stukken hihi. Maar dat vind jw fantastisch dus dat was geen probleem!! We zijn ook naar de Mesa Arch gelopen.

Na alles in het park te hebben bekeken begonnen aan het tweede deel van de route. Dit was erg mooi maar soms ook wel erg kort langs de afgrond zodat ik maar de andere kant op keek haha. En jw genoot ervan.

Tegen half 5 waren we terug bij de camper en hebben we onze spullen even uit de auto gehaald. Daarna de auto weer voorzien van benzine en schoon gespoten en hem netjes terug gebracht. Alles was verder goed we hadden geen schade gemaakt ofzo dus we mochten gaan. Daarna opzoek gegaan naar een plek om te eten en het is pasta Jay geworden. Hier even wat gegeten en daarna terug gelopen naar onze camper. Nog even over de camping gewandeld om te kijken naar alle enorme campers die hier staan en daarna lekker op een stoeltje voor de camper gezeten. We hebben de hele dag lekker in ons tshirt gelopen maar aan het einde van de dag koelde het wat af en begon het flink te waaien. Dus toch maar naar binnen gegaan.

Morgen willen we naar Arches toe en verder zien we het wel. Misschien dat we nog een nachtje op deze camping blijven maar het kan ook zijn dat we verder gaan rijden.

Nu even lekker wat drinken, jw heeft net gedoucht en ik ga zo even, heb aardig last van de rug van ons off road avontuur maar geen spijt want het was een super leuke ervaring. We willen morgen op tijd vertrekken want ze zijn met de parkeerplaatsen in Arches bezig en de camper past niet zomaar in elk vakje dus hopen we dat we vroeg in de ochtend geluk hebben.

Vandaag hebben we 100 mijl gereden wat neer komt op 160 km.

Groetjes Louise & Jan Willem

Jan Remmelswaal & Mariska Koot

Hoi Jan Willem en Louise :-)
Even een berichtje van ons vanuit Williams.
Zaterdagochtend zijn we vroeg vertrokken vanuit Strassburg richting de Rocky Mountains.
Ik heb die nacht slecht geslapen, denkend aan die lunatic naast ons en de reis die zou komen maar ik moet zeggen dat de rit me door de Rocky Mountains allezins is meegevallen en dat ik hem zelfs mooi vond (natuurlijk wel een paar enge stukjes maar niet zoals ik me de weg had voorgesteld).
Aangekomen in Moab zijn we gelijk naar de Koa camping doorgereden en wat je schreef is waar. Het dorpje zag er heel gezellig uit maar we waren gaar van de reis en zijn daarom maar met een drankje op de camping neergestreken. We hadden geen zin meer om terug te rijden naar het centrum. De volgende ochtend zijn we vroeg richting Arches gereden. Wat was het daar druk om 08.00 uur 's ochtends al een hele lange rij!! Na Arches zijn we naar Monument Valley gereden. Wat een natuurschoon. Helaas mogen er alleen geen RV's meer over het terrein, daar was ik toch wel een beetje van uit gegaan dus een kleine teleurstelling. Na Monument Valley doorgereden naar Page. Mochten jullie hier ook naar toe willen, let dan op het tijdsverschil. Daar scheelt de tijd met Nederlan 8 uur i.p.v. 7 uur. Wij hadden een Antelope Canyon Tour om 8 uur vanochtend geboekt en moesten ons al om 7.20 uur melden. De latere tours waren allemaal al volgeboekt maar hoe meer zonneschijn er is hoe mooier. Wederom een kort nachtje dus :-( Na de tour zijn we naar Horse Shoe Bend gereden. Ligt vlakbij en was echt adembenemend mooi. Flesje water mee en niet te dicht op de rand gaan staan, dan is het echt genieten. Hierna hebben we de keuze gemaakt om Bryce en Zion over te slaan en door te rijden naar Williams. Morgenochtend gaan we via de Route 66 vanuit Williams naar de Grand Canyon rijden na eerst het Imax Theater te hebben bezocht. We hebben nu de verwarming aan staan in de camper aangezien de campingeigenaar vertelde dat het gaat vriezen en we willen geen kapotte leidingen. Ik las dat bij jullie de verwarming niet helemaal lekker gaat, bij ons lekt het voortdurend in het gootsteenkastje en het is nog niet gelukt om dit te verhelpen. Ik moest vandaag wel lachen om te zien dat Los Angeles op ruim 450 miles vann Williams af ligt. Wij moeten daar de camper inleveren maar hebben nog een goede 2000 miles te gaan terwijl we er zo dicht bij zitten. Na de Grand Canyon gaan we via de Route 66 naar Las Vegas, dan naar Death Valley, vervolgens naar Yosemithe, San Fransisco en Los Angeles. Ik ben helaas nog niet aan je boekjes toegekomen ;-) Ben benieuwd waar jullie nu zijn en hoe het jullie vergaat. Groetjes van ons en doe voorzichtig, Jan & Mariska.

pa en ma

Hallo Kids,
Jullie genieten zeker zie ik. wat geweldig mooi ook. en t weer hadden jullie ook mee. en goed hoor flesje water mee. nou ja, jullie zijn weer n ervaring rijker zo,met de jeep.geniet nog maar lekker daar,en op naar Arches las ik,met weer n uur tijdverschil. veel plezier daar nog. groetjes van pa en ma. dikke knuffel van ons.en we kijken weer naar naar jullie belevenissen daar,met de fot's.doei doei

pa en ma

hello kids,
Zou t bijna vergeten. Van harte gefeliciteerd dat jullie vandaag(als ik t goed heb) 13 jaar bij elkaar zijn. GEWELDIG STEL !! Dus zou zeggen geniet van elkaar en met elkaar daar. Veel plezier nog, en nog vele jaren samen zou ik zeggen. !!!!!!!!!!!toi toi toi. pa ,ma,

erna nijland

He luitjes, prachtig he daar, dit stuk zijn wij ook geweest, arches is echt super gaaf! Ben benieuwd of jullie het daar koud hebben. En welke camping is de planning? Veel plezier nog.