janwillemenlouise2015.reismee.nl

Dag 8 Grand Junction naar Moab

Hallotjes allemaal,

Zo vandaag een wat kortere rijdag gelukkig. Vanmorgen waren we tegen half 8 wakker en het was frisjes in de camper. De kachel niet aangehad want die maakt een raar en irritant geluid waar je niet van slaapt haha. Toen jw eruit ging wel gelijk de kachel aan gedaan dat is toch wel iets lekkerder. Even snel een ontbijtje, uitchecken en betalen en op naar de WalMart. We hadden weer wat boodschappen nodig dus ja. Voor dat je die winkel rond bent en alles gevonden hebt wat je nodig bent is het zo weer laat. Even snel bij de Mac koffie en wat fris gehaald en we konden op pad. Inmiddels was het alweer 11 uur. De route vandaag ging naar Moab en zou ongeveer 2 uur in beslag nemen. Maar wij wouden graag op een bepaald moment de afslag 128 nemen. Dit schijnt een mooie Scenic By route te zijn.

Nou er is ook geen woord van gelogen. Het eerste stuk is erg hobbelig maar daarna begint het. (Louise heeft vandaag ook even een stukkie gereden hihi) Onderweg wat dieren gezien waar ik zo even de naam niet van weet hihi maar wel erg leuk om te zien.

De duur van de reis werd door deze weg wel wat langer maar hij was het dubbel en dwars waard. Het grootste gedeelte van de route rijdt je langs de Colorado River en je rijdt tussen de bergen door ipv er over of er om heen.

Tegen 2 uur waren we in Moab waar onze navigatie ons eerst weer de verkeerde kant opstuurde waardoor we bijne 30 mijl om zouden moeten rijden. Maar we hebben maar effe ergens overstoken zodat we terug konden rijden naar de goede weg.

Uiteindelijk reden we in Moab en gingen we opzoek naar Koa camping hier. Maar deze blijkt best nog een eind buiten het dorp te liggen waardoor je dus ook niet even lopend naar het centrum kon gaan om te eten. Dit leek ons niet dus gekeken wat er verder mogelijk was. Op dit moment staan we op Canyonlands RV park echt vlakbij het centrum dus dat is wat prettiger. Vanmiddag hebben we verder niet zoveel gedaan. Ja wat wasjes gedraait

Embarassed

Daarna naar het centrum gelopen om te kijken waar we een hapje zouden gaan eten. Onderweg kwamen we langs een winkel dus even kijken en daar zat ook een punt waar je Jeeps kon huren zodat je Off Road kon rijden. Hier eens even naar gekeken en wij hebben zo'n stoere auto gehuurd voor morgen

Laughing

Daarna zijn we gaan eten bij de Peace Tree en dit was erg lekker. Het was er super druk!! En dat voor de zondag....

Nu zitten we lekker in de camper met een muziekje op de achtergrond. Jw heeft even de afwas gedaan en ik de reisverslagen van gister en vandaag gemaakt. Zo nog even wat drinken en dan naar bed. Morgen willen we vroeg opstaan want de route die we willen gaan rijden zal tussen de 4 en 6 uur in beslag nemen.

Vandaag hebben we 123 mijl gereden wat neer komt op 197 km.

Ook had de camper weer dorst dus voor 80 dollar getankt.

Groetjes Louise & Jan Willem

Dag 7 Strasburg naar Grand Junction

Hey allemaal,

Ja ja de 7e dag alweer. Wat gaat de tijd toch hard. Maar wij hebben het hier goed naar ons zin hoor.

Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan. Afgelopen nacht beide niet zo goed geslapen. Camping lag vlak aan de snelweg en de verwarming maakte een raar geluid als hij op temperatuur was. Maar goed hopen dat het vannacht beter is.

Tegen 9 uur zijn we op pad gegaan. Eerst even tanken en weer 80 dollar armer hihi. Maar goed we klagen niet gemiddeld kost hier een gallon (3,78 ltr) benzine rond de $2,50 dus dat is een stuk beter als in Nederland tanken met de auto.

We zijn daarna naar Aurora (buitenwijk van Denver) gereden om daar even naar een winkelcentrum te gaan. Er zat een Disney Store en die wou ik natuurlijk even zien. Maar winkelcentrum was niks aan dus zo weer weg. Daarna nog even naar een ander winkelcentrum gereden op aanraden van de dame die ons gister serveerde in het restaurant waar we zo lekker hebben gegeten. Maar dit kon ons ook niet echt bekoren dus navigatie ingesteld op de camping in Grand Junction want dat was ook nog een hele trip. Het zou een trip worden van dik 4 en een half uur. Dus op pad navigatie vond het leuk om ons eerst dwars door Denver heen te sturen. De Rocky Mountains kwamen al in zicht. Jeetje wat een sneeuw lag er op de toppen zoals we al vanuit de verte konden zien.

We reden heuvel op heuvel af wat een route zeg!! Echt fantastisch!!!! We gingen hoger en hoger. Onderweg even gestopt om wat te eten en weer verder. Het hoogste punt want we hebben gezien was 10.662ft wat neer komt op 3198m hoog. Maar echt een super uitzicht onderweg. Er waren helaas weinig viewpoints waar je even kon stoppen. Wel hebben we onderweg nog buffels gezien. En hoe hoger we kwamen hoe meer sneeuw er langs de weg lag en op de bergen.

Op het hoogste punt nog wel een mooi viewpoint gevonden van waar we uitzicht hadden op een groot bevroren meer. Heel bijzonder.

Uiteindelijk kwamen we om 7 uur aan op de Koa camping Grand Junction. Gelukkig kun je daar na openingsuren ook zelf inchecken en dan s’morgens voor je vertrekt betalen of geld in de envelop doen en die in de brievenbus stoppen. Het scheelde ook wel wat geld als je later aankomt dus wij zeiden voor de grap dat we dat vaker gaan doen haha.

We hebben nog even lekker buiten gezeten maar het koelde helaas wel redelijk snel af dus maar naar binnen gegaan. Nog even een broodje gegeten en wat gedronken en toen waren we het zat.

Vandaag hebben we 314 mijl gereden wat neer komt op 503 km.

Groetjes Jan Willem & Louise

Dag 6 Salina naar Strasburg

Hallo daar,

Wat leuk weer om de reacties te lezen doen we het toch niet voor niks hihi.

Vanmorgen ging onze wekker rond half 8, daarna rustig ontbeten, eitje erbij en geskypt met thuis en rustig de boel oprommelen voor vertrek. We stonden vanacht op een KOA camping die vrij kort aan de snelweg lag dus je kon het verkeer voorbij horen razen. Maar goed elke nacht slapen we iets beter in de camper. Tegen 9 uur zijn we op pad gegaan. Ons doel vandaag is Limon in Colorada richting Denver. Als het goed is moet het weer vandaag beter worden en zal het stijgen tot rond de 18 graden. Dat zou wel lekker zijn want de afgelopen dagen kwam het niet boven de 5 graden uit. Afgelopen nacht heeft het ook gevroren voor de zekerheid hebben we dus maar de waterheater aan laten staan zodat het water in de tank niet kan bevriezen.

Terwijl ik dit zit te typen rijden we door Kansas heen de uitzichten zijn vrij eentonig en de wegen heuvelachtig. Ook zien we hier veel windmolens. En Colorado bestaat veel uit grote lege velden en soms velden met koeien en grote boeren bedrijven.

Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt. En in Hays hebben we weer even wat boodschappen gedaan bij de WalMart en een broodje gehaald bij Subway die we op de parkeerplaats in onze camper hebben opgegeten.

Verder 2 keer gestopt om te tanken vandaag want het waaide erg hard en dan zuipt hij toch aardig wat. Al met al 170 dollar armer vandaag maar goed dat hoort erbij.

Om half 5 waren we in Limon tenminste dat dachten we maar we zijn de tijdzone overgestoken en het is dus half 4. Op dat moment besloten om toch door te rijden naar Strasburg weer een uurtje verder richting Denver. Hier staan we op de KOA camping Denver East. Voor wij ons plekje hebben opgezocht even bij de plaatselijke mexicaan weesten eten genaamd Corona. Je kunt hier erg goed eten en het personeel is super vriendelijk en behulpzaam. Ook de prijs die aan het eind op de rekening stond was aangenaam.

Na in gecheckt te hebben op de camping werd ons gelijk al verteld dat er 10 minuten voor ons ook Nederlanders zijn aangekomen. Gelijk werd aangewezen waar ze stonden hihi. We werden naar onze back in full hookup spot gebracht en op aanwijzing van een vriendelijke man heeft jw de camper op de plek gezet. De man zegt ook gelijk ach loop even mee dan wijs ik waar die andere mensen staan en kunnen jullie even hallo zeggen. Dus zo gezegd zo gedaan. We hebben kennis gemaakt met Jan & Mariska en gesproken over de reis die we beiden gaan maken. Wel lekker om gewoon weer even Nederlands te kunnen praten.

Nu zitten we in de camper, na de afwas gedaan te hebben aan wat drinken. Jw zit lekker een filmpje te kijken en ik heb het weblog voor elkaar gemaakt. Morgen hebben we een wat rustiger dagje op de planning en verwachten pas rond 9 uur te vertrekken.

Vandaag hebben we 394 mijl gereden wat neer komt op 630 km.

De camper rijdt verder goed en tot nu toe rijdt jw nog steeds. Wil het wel proberen hoor haha maar nu nog even niet.....

Groetjes Jan Willem & Louise

Er staan nog een paar meer foto's bij het foto gedeelte het uploaden naar het weblog lukt niet erg.

Dag 5 St Louis naar Salina

Goedemorgen allemaal, of voor jullie gezien goedemiddag

Tongue Out

Het verslag had even wat vertraging kwamen gister laat aan en had er gewoon echt geen zin meer in. Voor we het eten op hadden was het al aardig laat.

Gister ochtend zijn we rond half 9 vertrokken. De bedoeling was eerder maar doordat we het niet voor elkaar kregen om de water tank leeg te laten lopen zodat hij schoon gespoeld werd van de anti vries die erin zit liepen we wat vertraging op. De buurman al even gevraagd maar die wist ook niet want op de normale plek zat het in ieder geval niet. (hebben wij weer haha) Maar goed even op internet gekeken waar CampingWorld zat en er zat er eentje op de route in Columbia. Daar dus eerst heen gereden en deze vriendelijke mensen hebben ons erg goed geholpen. Het zat ergens onder een laatje maar in plaats van 2 leidingen wat normaal is hebben wij er 4?? Maar goed onderweg de tank leeg laten lopen zodat we hem op de volgende camping weer konden vullen.

Vandaag was het verder een saaie dag eigenlijk we hebben erg veel gereden en alleen gestopt voor koffie of om even een broodje te eten. Inmiddels zijn we in de staat Kansas aangekomen. Onderweg nog aangehouden door de politie omdat we geen kentekenplaat hebben maar na uitleg waarom niet mochten we gelukkig weer verder.

Het was al rond kwart voor 6 eer we aankwamen op de KOA camping in Salina. Het ontvangst was weer netjes en na betaling kregen we een plekje toegewezen. Gelijk alles aangesloten en de watertank weer gevuld.

Daarna in de camper gegeten soep met een broodje en salade. Dus Arjan je bent welkom om te koken hoor haha. En we weten dat je Amerika niet zo leuk vind dus vinden we het een leuk aanbod.

Vanavond lekker gedoucht in de camper al is het klein het water was gelukkig wel warm. Daarna nog even gekeken waar we morgen heen wouden gaan rijden en toen zakten de oogjes al aardig dicht.

Hierbij nog even wat foto's van de camper.

Vandaag hebben we 420 mijl gereden wat neer komt op 672 km.

Ook moesten we vandaag weer tanken en deze keer ruim 90 dollar armer haha.

Groetjes Jan Willem & Louise

Dag 4 Van Joliet naar St Louis

Hey daar allemaal,

We hebben met veel plezier de reacties op ons weblog vanmorgen onder het ontbijt gelezen.

We konden bij het hotel ontbijten dat zat bij het pakket in. Het was zo’n continental breakfast dus niet veel bijzonders maar toch een kopje koffie, sinaasappelsap en een donut, bagel of een soort koffiebroodje. Nu moeten we eerlijk zeggen dat we daar ook wel aan toe waren na de eerste nacht in de camper. Het heeft afgelopen nacht toch nog wel gevroren en we zijn toch wel een paar keer wakker geweest. Gelukkig kunnen we s’nachts gewoon de kachel aanlaten en hebben we twee dekens gekregen bij de camper. Die hebben we in ieder geval wel nodig gehad. Het enige wat ze hier niet kennen zijn fijne kussens. We hebben er twee bij de camper gekregen maar dit zijn nog dunnere dan dat we zelf thuis op de bank hebben liggen haha. Dus vandaag effe langs de WalMart voor 2 andere kussens.

Tegen half 7 zijn we eruit gegaan en de spullen even weer opgeborgen zodat het tijdens het rijden niet om kan vallen. We hadden steeds 1 deurtje van een dubbel kastje dat open ging tijdens het rijden en dat hebben we opgelost door een elastiekje om de deurknopjes te doen. Daarna zijn we naar het hotel gegaan en hebben we ontbeten en uitgecheckt.

Toen op pad gegaan, ons doel vandaag was St Louis. We zijn bij Joliet op zoek gegaan naar de Old route 66 dit leek ons leuk om te gaan rijden. Uiteindelijk gevonden en op weg gegaan. Wel goed opletten want er missen af en toe wat bordjes hihi maar goed het is goed gekomen. Onderweg gestopt op wat verschillende plekken waar je nog wat oude dingen zag van die tijd. Erg leuk om te zien. Allerlei leuke kleine dorpjes waarvan er helaas veel gesloten waren en in sommige waren ze bezig wat dingen op te knappen. Dus er is nog hoop

Wink

Uiteindelijk hebben we St Louis gehaald maar wel later op de dag dan we gedacht hadden. Komt ook doordat je natuurlijk door al die kleine dorpjes rijdt ipv over de snelweg. Het was goed kwart over 6 voor we op de camping aankwamen. Moesten zoeken want de navigatie stuurde ons gezellig de andere kant op. Uiteindelijk net op tijd om nog in te kunnen checken maar we hebben een plekje

Laughing

Een full hookup pull thru site. Dus het water aangesloten alles goed doorgespoeld omdat er anti vries in de tank zit, stroom aangesloten en onze slide out uitgeschoven en nu zitten we lekker op ons bankje. De tv staat aan zodat we het weer even kunnen zien en straks gaan de oogjes op tijd dicht. We willen morgen proberen te rijden tot aan Salina voorbij Kansas City dus het zal wel een lange dag worden denk ik.

Voor wie het leuk vind we staan nu op de KOA camping St Louis West. Een erg nette camping met een vriendelijke dame achter de balie. Er zit een winkeltje bij en s’morgens staat er koffie voor je klaar.

Vandaag hebben we 307 mijl gereden wat neer komt op 490 km.

Helaas lukt het foto’s plaatsen niet want het internet is hier erg traag. Mocht je het leuk vinden kun je hier in ieder geval alvast zien welke dat we bij ons hebbenJ

Groetjes Jan Willem & Louise

Dag 3 Camper ophalen

Hallootjes,

Zo inmiddels zitten we in de camper.

Vanmorgen zijn we om 5 uur opgestaan en snel naar de Mc Donalds gelopen voor een ontbijtje maar dat is niet voor herhaling vatbaar, getsie echt niks aan. Gisteravond tot laat nog bezig geweest met het weblog maken de koffers klaar maken voor de volgende dag en de papieren door te nemen die we vandaag hebben ontvangen aan de balie over het ophalen van de camper. Dus het was een kort nachtje.

De bus had vertraging dus uiteindelijk vertrokken we pas rond half 7. De bus (een grote touringcar) zat ook helemaal strak vol. Er reed zelfs nog een tweede bus achteraan. Dus er stond ons nog wat te wachten bij het ophalen. Rond half 11 waren we er, hier ging de tijd ook een uur vooruit. Iedereen uitstappen zijn eigen koffers opzoeken en deze naast een tent zetten om ze straks in je eigen camper te kunnen zetten. Maar allemachtig wat was het hier koud. Een hele vieze gure wind maakte het helemaal compleet. Waar we gister nog in onze zomerjas in Chicago liepen dachten we vandaag hadden we onze sjaal en muts maar uit de koffer gehaald. Maar goed allemaal in de rij voor de juiste papieren en toen naar binnen. Machtig wat een chaos was het binnen, Amerikanen staan er niet om bekend om goed te kunnen organiseren maar dit sloeg alles haha. Maar oke in de rij voor het tekenen van het definitieve contract kopie van je rijbewijs en creditcard en ze stellen gelijk even een borg in van $1000 dollar in voor het geval je schade maakt. Daarna door naar de camper voor een uitleg waar alles voor is en waar je op moet letten. Inmiddels hadden wij onze “echte” camper al gevonden. Eerst vonden we er eentje met het goede nummer en schrokken ons een hoedje maar hier stond gelukkig een andere letter voor haha. Daarna de onze gevonden en ik (Louise) schrok me nog een hoedje maar Jw stond er met een brede glimlach op zijn gezicht. Onze camper een middenklasser met een slideout waardoor je binnen in meer ruimte krijgt. Allemaal erg netjes en toen we vertrokken stond er nog maar 30 mijl op de teller.

Eerst hebben we boodschappen gedaan bij de WalMart in Elkhart en daar op de parkeerplaats een broodje gegeten in ons eigen huisje. En toen op pad naar Joliet (Illinois) voor onze eerste camping. Dit is het Hollywood hotel, casino en rv park. We hadden lekker een Full Hookup gereserveerd maar hier aangekomen bleek dit toch anders te zijn. Omdat het nog vrij koud is kun je nog geen water aansluiten en als je naar het toilet moet kun je helemaal naar het hotel toe lopen. Het voordeel is wel dat je s’morgens in het hotel mee kunt ontbijten en er voor de avond mogelijkheid is om in het casino te eten. Dit hebben we dus ook gedaan. We hebben bij de Sportsbar gezeten en jw heeft lekker een steak gegeten en ik ceasar salade. Lekker gegeten!!!

Nu zitten we in ons huisje en vinden het mooi geweest voor vandaag. We zitten allebei alweer in onze oogjes te wrijven en het is inmiddels ook alweer 10 uur. Dus we lopen zo nog even naar het hotel en dan lekker onder de wol. Het is nu best koud maar gelukkig doet de kachel het goed in de camper.

Vandaag hebben we in totaal 147 mijl gereden wat neer komt op 235 km.

Groetjes van ons

PS de foto’s van de camper volgen nog

Laughing

Dag 2 Volle dag Chicago

Hy there!

Zo de eerste volle dag is een feit. Vanmorgen waren we vroeg wakker doordat we het gisteravond toch niet meer zo lang vol konden houden haha. Tegen 9 uur zijn we in slaap gevallen wat dus er voor zorge dat ik (Louise) om 3 uur klaar wakker was en nu nog wat kleine hazeslaapjes om 6 uur er toch echt klaar mee was. Jw was inmiddels ook al wakker dus maar effe tv gaan kijken.

Ondertussen even via skype contact gehad met pa en ma en tegen kwart over 7 op pad gegaan om een ontbijtje te scoren. Blijkbaar was dat hier niet erg makkelijk want heel veel dingen gaan pas om 8 uur open

Undecided
. Dus toen maar bij een benzinestation met restaurant een broodje gehaald maar dit was niet voor herhaling vatbaar haha. Maar goed morgen gaan we onze camper ophalen dus is dat niet meer nodig.

Toen we terug waren bij ons hotel hebben we de koffers ingepakt en van het hotel hebben ze gebeld met Road Bear hoelaat we opgehaald worden. Dit is dus om 6 uur s'morgens en je moet een kwartier tot een half uur van te voren klaar staan. Ze vergeten alleen van te voren vermelden dat je er dus zo vroeg niet kunt ontbijten dus dat wordt een lekker dagje morgen. Maar zien hoe we dat op gaan lossen.

Maar goed terug naar vandaag. We hebben de koffers achter gelaten in het hotel om later op de dag weer op te halen. We zijn met de taxi naar The Magnificent Mile gegaan omdat we daar The Water Tower graag wouden zien.

Ook nog even bij de Water Tower Mall naar binnen gelopen.

Verder zijn we bij Navy Pier geweest maar dat was helemaal niks. De hele pier ligt op zijn kop omdat ze van alles aan het bij en verbouwen zijn. Wel zijn we daar naar het IMAX theather geweest naar de film Cinderella van Disney. Was wel super leuk om te doen en een film op een scherm van 6 verdiepingen hoog te zien.

Daarna de taxi genomen naar Willis Tower en daar naar de 103e verdieping gegaan met een lift om daar te genieten van het uitzicht over de stad.

Na op deze grote hoogte te zijn geweest terug begonnen te lopen naar ons hotel om de koffers om te halen. Maar inmiddels was het al 6 uur dus effe snel wat gegeten bij de Mac en toen een taxi aangehouden om ons naar het hotel te brengen. Daar de koffers opgehaald en een volgende taxi aangehouden om ons naar ons hotel voor deze nacht te brengen. We verblijven in het Best Western @ O'hare airport. De recenties waren niet al te best nou ik ben het wel met ze eens. Het is sterk veroudert en toe aan een flinke opknap beurt. Maar goed het is niet anders we zullen het ermee moeten doen deze nacht. Inmiddels is het hier 10 uur geweest (bij jullie dus 4 uur in de nacht) en ik ga er een eind aan breien. Morgen ochtend om 5 uur gaat ons wekkertje om rond 6 uur in de bus te stappen naar Middlebury een rit van ongeveer 3 uur.

We kijken weer uit naar de reacties om die te lezen en hopelijk kan ik morgen weer een verslagje maken.

Groetjes Louise

(dit keer zonder jw haha want die ligt al lekker te slapen)

The day

Hey allemaal,

Nou inmiddels zijn we aangekomen in the USA maar laten we bij het begin beginnen.

Zaterdag avond wou ik nog even een blogje plaatsen maar de site lag eruit

Cry
dus helaas ging dat niet meer lukken. Dus eerst dat verslagje maar even.

De hele week waren we eigenlijk al spullen bij elkaar aan het pakken wat we niet moesten vergeten. De koffers waren inmiddels al van zolder gehaald en konden dus gevuld worden. We hadden besloten om de koffers half half in te pakken zodat als 1 van onze koffers kwijt zou raken we allebei wel kleding enzo hadden. In ieder geval voor de eerste dagen. Zaterdag hebben we uiteindelijk de koffers definitief ingepakt en kwam uiteindelijk op een gewicht van 22,5 kilo en 21 kilo van onze koffers.

S'morgens nog even een paar boodschappen gedaan omdat we natuurlijk zaterdag nog moesten eten. En we wouden een paar broodjes meenemen voor in het vliegtuig. S'middags nog even gezellig koffie gedronken met mijn ouders en schoonvader zodat we die in ieder geval voor we op vakantie gingen nog even hadden gezien. Al hoewel mijn ouders ons natuurlijk zondag we zouden brengen maar goed we even gezellig zo met zijn allen. Zaterdag avond lekker rustig op de bank gezeten beetje tv gekeken en uiteindelijk om half 12 toch maar naar bed gegaan. Aan de ene kant denk je we gaan laat naar bed want dan slaap je misschien nog in het vliegtuig aan de andere kant denk je we kunnen beter niet te gek doen want je hebt zondag wel een erg lange dag.

Maar goed zo gezegt zo gedaan toch om half 12 naar bed gegaan en het wekkertje op 5 uur gezet. Pa en ma zouden hier rond half 6 kwart voor 6 zijn dus dat moest lukken. Maar goed de meeste van jullie kennen mij wel en weten dat ik op zo'n ochtend erg chaotisch ben en denk dat ik van alles vergeet deze keer was dus ook geen uitzondering

Embarassed

Uiteindelijk waren we rond kwart over 7 op Schiphol en onze vlucht stond nog steeds netjes op tijd gepland. We hebben eerst ingecheckt zodat we de koffers kwijt waren en alleen de handbagage nog bij ons hadden en daarna nog even gezellig koffie gedronken met zijn allen. Tegen kwart voor 9 door de douna gegaan en toen kwamen we er achter dat heel Schiphol op zijn kop stond en we dus nog moesten haasten om op tijd te komen. Want je moet vlak voor het boarden nog door de bodyscan enzo en nu moesten we voor de bodyscan ook nog even bij iemand komen aan een tafel om vragen te beantwoorden over je bagage

Undecided
. Maar goed net op tijd zaten ook wij in het vliegtuig. De keer vlogen we met United Airlines een Amerikaanse maatschappij. Nog even afwachten hoe de terug vlucht gaat maar tot nu toe niet mijn favoriete maatschappij. We vlogen met een sterk veroudert toestel en voor ons gevoel had je hier nog minder ruimte als bij de andere maatschappijen. Ook kon je niet zelf kiezen wat voor film je wou kijken maar er werden 6 films gedraait en daar moest je het mee doen. Je kon erg slecht het geluid horen door het lawaai van het vliegtuig dus dat was eigenlijk ook niks. Maar goed de tijd maar doden met een tijdschrift lezen, beetje om je heen kijken, wat proberen te slapen en naar buiten kijken (als je ergens anders over vloog dan over de oceaan
Wink
). De enige fijne bijkomstigheid vandaag was dat onze vlucht i.p.v. 9 uur en 20 minuten maar 8 uur zou duren. Dus we kwamen al rond 12 uur aan in Chicago. En tegen kwart voor 1 stonden we al buiten. De douane was appeltje eitje en de koffers waren er snel. We hadden dit keer kaas, pindakaas en hagelslag meegenomen dus dachten dat we dit moesten aantonen maar nee hoor we konden zo doorlopen.

Buiten de taxi gepakt naar ons hotel het Essex inn in het centrum van Chicago en dit was een ritje van ongeveer 20 minuten a een half uur en 40 dollar lichter stonden wij bij ons hotel. Het was erg druk met inchecken (kwamen mensen tegen die bij ons in het vliegtuig zaten) maar konden gelukkig gelijk al naar onze kamer. Hadden gedacht dat dit nog niet zou kunnen maar was wel erg fijn. De kamer is verouderd maar wel aardig schoon en netjes. De mensen beneden erg vriendelijk en behulpzaam.

Na onze spullen naar boven te hebben gebracht (onze kamer is op de 6e verdieping) even rustig aan gedaan en daarna hup de stad in. We hebben heerlijk gewandeld in het zonnetje en de jas kon lekker uit. Het was rond de 18 graden dus heerlijk vertoeven.

We zijn richting Millenium park gelopen en daar heerlijk genoten van alle mooie dingen.

Onderweg zag je op sommige plekken nog restanten van de vele sneeuw die er gevallen is in de voorgaande weken. En we hebben onze ogen uitgekeken hier bij het zien van alle enorme hoge gebouwen. Wat is dit een mooie stad!! Helaas zijn we hier maar anderhalve dag maar helaas kunnen we lang niet alles zien maar proberen zoveel mogelijk te genieten. Onder het wandelen kwamen we nog langs mijn favo winkel dus effe binnen weesten kijken maar nog niks gekocht hoor haha.

Het is nu inmiddels bijna 7 uur hier in Chicago (bijna 1 uur snachts in Nederland) en we zitten nu lekker op onze hotelkamer. Even een filmpje te kijken, foto's te bekijken die we gemaakt hebben en ik Louise ben het weblog aan het maken. We proberen het nog een poosje te rekken voor we gaan slapen omdat je anders morgen ochtend zo vroeg wakker bent maar we zien het wel.

Vanuit deze mooie stad zeggen wij weltrusten en tot het volgende weblog.